„StandByMe – razem przeciw przemocy ze względu na płeć”

to projekt, którego celem jest przeciwdziałanie przemocy, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy wobec kobiet i dziewczyn, toksycznego modelu męskości oraz stereotypów płci.


O projekcie

W Polsce jedna na dziesięć osób doświadczyła osobiście cyberprzemocy, a młode dziewczyny w wieku 18-24 lat doświadczają jej niemal dwukrotnie częściej. Cyberprzemoc to niestety powszechne i niszczące zjawisko. Uderza przede wszystkim w kobiety i dziewczyny. Dlatego Amnesty realizuje projekt edukacyjny “StandByMe – razem przeciw przemocy ze względu na płeć”, który ma umożliwić młodym osobom i dorosłym podejmowanie działań przeciw cyberprzemocy ze względu na płeć.

Edukacja i aktywizm przeciw cyberprzemocy

Ścieżka edukacyjna

Ścieżka aktywistyczna


Kursy

Zapisz się na kurs online “Cyberprzemoc krzywdzi naprawdę”
Zapisz się n kurs o cyberprzemocy
Podczas kursu dowiesz się czym jest cyberprzemoc ze względu na płeć, jak ją rozpoznawać i jej przeciwdziałać. Pogłębisz swoją wiedzę na temat wpływu przemocy online na kobiety i dziewczęta oraz dlaczego stanowi ona naruszenie praw człowieka.
Zapisz się
Zapisz się na kurs online “Sprzeciwianie się i przeciwdziałanie przemocy ze względu na płeć”
Zapisz się na kurs online StandByMe
Podczas tego kursu pogłębisz swoją wiedzę dotyczącą przyczyn i skutków przemocy ze względu na płeć, dowiesz się więcej o źródłach przemocy wobec kobiet i dziewcząt oraz o tym, dlaczego stanowi ona naruszenie człowieka.
Zapisz się

PLATFORMA EDUKACYJNA STANDBYME

Znajdziesz tu ćwiczenia, dzięki którym dowiesz się więcej o źródłach i konsekwencjach cyberprzemocy ze względu na płeć oraz o tym, w jaki sposób możesz im przeciwdziałać!

Aby zarejestrować się na platformie, użyj kodu aktywacyjnego: SBM.


Kampania

Dołącz do kampanii
„Cyberprzemoc krzywdzi naprawdę”

Chcemy, żeby internet był bezpiecznym i przyjaznym miejscem dla wszystkich. Jednak nie tak wygląda doświadczenie co piątej młodej kobiety w internecie. Działaj, by kobiety i dziewczynki w Polsce nie bały się włączać swoich komputerów czy smartfonów. Zaapeluj do rządu, by wprowadził odpowiednie zmiany w prawie.


Materiały edukacyjne

W ramach projektu StandByMe i StandByMe 2.0 powstały dwa Przewodniki dla nauczycielek i nauczycieli, które stanowią źródło informacji na temat zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc ze względu na płeć. Materiały są przeznaczone do wykorzystania w połączeniu z innymi zasobami dostępnymi online na stronie. 

Celem przewodników jest wyposażenie nauczycieli_nauczycielek i edukatorów_edukatorek praw człowieka w wiedzę i umiejętności, których potrzebują, aby podjąć temat zapobiegania i reagowania na przemoc offline i online ze względu na płeć z uczniami_uczennicami podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz w szerszej społeczności szkolnej, a także by motywować i inspirować ich do takich działań.  

Materiały dostarczają informacji na temat tego, jak prowadzić warsztaty edukacyjne w zakresie praw człowieka z wykorzystaniem metod i technik aktywnego uczestnictwa oraz łączenia działań offline z kursami na Akademii Praw Człowieka Amnesty oraz ćwiczeniami na platformie edukacyjnej projektu.

Grafiki: Aleksandra Herzyk

Więcej informacji o projekcie na stronie: standbymeproject.eu

Projekt „StandByMe STop online violence against women and girls by chANging attituDes and Behaviour of Young people through huMan rights Education” jest realizowany w Polsce, Węgrzech i Włoszech. Celem projektu jest przeciwdziałanie cyberprzemocy wobec kobiet i dziewczyn poprzez zaangażowanie młodych osób w działania edukacyjne i aktywistyczne. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej z programu „Prawa, równość i obywatelstwo 2014–2020”.

Projekt „StandByMe 2.0 STop gender-bAsed violeNce by aDdressing masculinities and changing Behaviour of Young people through huMan rights Education” jest realizowany w czterech krajach – w Polsce, Węgrzech, Włoszech i Słowenii. Skupia się na problemie przemocy ze względu na płeć, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej z programu „Obywatele, Równość, Prawa i Wartości” (CERV-2021-DAPHNE).