Kogo zainteresuje PRaktykuj za granicą-
W konkursie mogą wziąć udział studenci kierunków związanych z PR i komunikacją społeczną. Ze względu na charakter nagrody, warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w konkursie jest płynna znajomość języka angielskiego.
Jak przebiega konkurs-
Konkurs składa się z trzech etapów:
– I etap – uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac – ok. 3 strony (do końca marca 2006),
– II etap – weźmie w nim udział 15 wybranych studentów, którzy przygotują pełne prace konkursowe – ok. 15 stron (do 30 kwietnia 2006),
– III etap – 6 wybranych osób stworzy prezentacje multimedialne i przedstawi je jurorom – każda w ciągu max. 15 minut (w maju 2006).
Rozstrzygnięcie „PRaktykuj za granicą” i wręczenie nagród nastąpi w czerwcu 2006 roku.
Co trzeba zrobić-
Pierwszym krokiem do wzięcia udziału w konkursie jest zarejestrowanie się na stronie internetowej „PRaktykuj za granicą”. Później należy przygotować 3 stronicowy projekt oryginalnej i możliwej do wykorzystania strategii komunikacyjnej na temat związany z działaniem Amnesty International. Prace należy przesyłać w wersji elektronicznej na adres [email protected].
Temat 1
Uczestnicy konkursu mają przygotować strategię komunikacyjną dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA – DZIAŁANIE (Rights-Education-Action Program). Działania mają być skierowane do grup docelowych projektu: nauczycieli, uczniów i dziennikarzy.
Temat 2
Zadaniem studentów będzie opracowanie strategii komunikacji dla polskiej sekcji Amnesty International. Ideą projektu jest zapewnienie realizacji celów AI, w tym zwiększenie rozpoznawalności AI, zwiększenie zainteresowania akcjami AI i utrwalenie wizerunku organizacji w dobranych przez uczestników konkursu grupach docelowych.
Kto ocenia projekty-
Prace zostaną ocenione według ustalonych kryteriów przez jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej; Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR; Mirella Panek, rzeczniczka Amnesty International; Anna Sanowska, Dyrektor Marketingu i PR IMM oraz dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego.
Jakie są nagrody-
Na twórców 3 najlepszych strategii komunikacyjnych dla projektów AI czekają miesięczne staże w europejskich biurach agencji PR Fleishman-Hillard – w Londynie, Dublinie i Brukseli. Centralwings ufundował przeloty do miejsc odbywania staży (dla laureatów 1. i 2. miejsca oraz opcja skorzystania z biletu lotniczego dla laureata 3. miejsca), a IMM – nagrody pieniężne. Staże są przewidziane na miesiące letnie (lipiec – wrzesień) 2006 roku.
Dlaczego warto wziąć udział w konkursie-
Beata Orpiszewska, zwyciężczyni ubiegłorocznej edycji konkursu, praktykowała w londyńskim biurze agencji Fleishman-Hillard. „Staż zagraniczny był dla mnie wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu mogłam się sprawdzić w całkiem nowej dziedzinie i zdobyć nowe umiejętności, nie mówiąc o tym, że był świetną zabawą” – podsumowała swój wyjazd Beata. „Życzę wszystkim podobnej możliwości sprawdzenia się w dziedzinie PR!”.
Hanna Waśko, laureatka I edycji konkursu powiedziała po zakończeniu stażu: „Ten konkurs pozwala sprawdzić się pod okiem najlepszych ekspertów. Ich uznanie mobilizuje i dodaje energii. Dla mnie było to dużym wyróżnieniem i początkiem ciekawej drogi zawodowej. Myślę, że z takich szans po prostu warto korzystać”.
Jak dotąd przebiegał PRaktykuj za granicą-
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. Laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na praktyki do Berlina, Monachium, Mediolanu i Londynu.
Przedsięwzięcie Instytutu Monitorowania Mediów zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2004 roku. 100 dobrych przykładów”.
Gdzie można znaleźć więcej informacji o konkursie-
Wszelkie informacje związane z konkursem, w tym szczegółowy opis tematów i regulamin, znajdują się na stronach internetowych organizatora konkursu Instytutu Monitorowania Mediów www.instytut.com.pl/konkurs
Koordynatorem projektu jest Agata Szybieniecka (tel. 22 323 7310, 698 634 593, e-mail: [email protected]).