Gazeta Wyborcza – Finał konkursu reklamy Effie

To pierwsza grand prix dla kampanii społecznej w ośmioletniej historii konkursu. Decyzja jurorów może zaskakiwać jeśli weźmiemy pod uwagę, że Effie jest jedyną konkurencją w Polsce, w której kampanie są oceniane pod względem skuteczności.
– To może być kontrowersyjne, ale rozumiem, że kampania -Wolność słowa- na tyle wyróżniła się spośród pozostałych, że jurorzy postanowili przyznać j ej główną nagrodę konkursu – mówi Paweł Kastory, członek komitetu organizacyjnego Effie i honorowy przewodniczący jury. Podkreśla on, że nie po raz pierwszy w Effie ocenia się kampanie społeczne i każda z nich spełniała kryteria skuteczności. – To zależy od celów postawionych przed kampanią. To może być wzrost świadomości problemu albo wyższy poziom datków na konkretne cele dobroczynne – dodaje Kastory.
Przygotowana przez Saatchi & Saatchi na zlecenie Amnesty International kampania zgarnęła nagrody i wyróżnienia na wszystkich liczących się dla branży imprezach. Kampanią wktó rej udział wzięły też -Gazeta Wyborcza- i „Rzeczpospolita-, drukując pokreślone ręką cenzora artykuły na pierwszych stronach, została doceniona m.in. na międzynarodowym festiwalu reklamowym w Cannes, w konkursie Europejskiego Klubu Dyrektorów Kreatywnych (ADCE) oraz w lokalnym konkursie KTR (…)