Kampania “Wolność słowa na Białorusi” – Amnesty International

Kampania “Wolność słowa na Białorusi”

-Wolność słowa na Białorusi- otrzymała kolejne nagrody – Grand Prix i Złote Effie 2006
Kampania -Wolność słowa na Białorusi-, przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland dla Stowarzyszenia Amnesty International w Polsce zdobyła wczoraj kolejne nagrody – Grand Prix i Złote Effie w kategorii non-profit w siódmej edycji konkursu na najefektywniejszą kampanię reklamową Effie 2006. Oba wyróżnienia dołaczą do imponującej listy nagród, jakie w tym roku zdobyła już kampania. Znajdują sie na niej m.in. Złoty Zegarek dla najlepszej kampanii z Festiwalu Reklamowego Golden Drum w Portorożu, Grand Prix w konkursie Art Director’s Club of Europe oraz Brązowy Lew na festiwalu reklamowym w Cannes. Kampania zdobyła również 3 nagrody na konkursie KTR (2 złote i jedną brązową) oraz została uznana za najlepszą kampanię ubiegłego roku przez dziennikarzy, akredytowanych przy KTR.

Amnesty International Polska serdecznie dziękuje agencji Saachi & Saachi Poland za owocną współpracę oraz gratuluje kolejnego wyróżnienia.
Kampania -Wolność słowa na Białorusi- Saatchi & Saatchi Poland i Amnesty International Polska zdobyła 4. nagrody na festiwalu Golden Drum

17/10/2006
Kampania -Wolność słowa na Białorusi- przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland i Amnesty International Polska zdobyła 4 prestiżowe nagrody na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu: Złoty Zegarek za najlepszą kampanię reklamową, Brązowy Bęben w kategorii Media Campaign, Złoty Bęben w kategorii Outdoor oraz Srebrny Bęben w kategorii reklamy prasowej.

Kreację do kampanii -Wolność słowa na Białorusi- stworzyli Ryszard Sroka, Art Director oraz Jakub Korolczuk, Copywriter. W tworzenie kampanii ze strony agencji zaangażowani byli również: Marek Żołędziowski, CEO agencji, Jacek Szulecki, Creative Director, Jolanta Mazurek, Account Supervisor oraz Paweł Usakowski, PR Manager agencji. Od strony Amnesty International w przygotowaniu kampanii uczestniczyli Mirella Panek, rzeczniczka prasowa organizacji oraz Jacek Białas, koordynator kampanii.

Celem akcji było uświadomienie Polakom skali problemu ograniczania wolności słowa na Białorusi i nakłonienie ich do podjęcia konkretnych działań, które mogłyby pomóc w przywróceniu wolności wypowiedzi. Akcja rozpoczęła się 23 listopada 2005 r. i włączyły się w nią: dzienniki Gazeta Wyborcza i Rzeczpospolita; radio RMF FM; portale internetowe Gazeta.pl i Onet.pl. Efekty akcji przeszły oczekiwania organizatorów; tylko w ciągu pierwszego dnia kampanii Polacy wysłali do Prezydenta Łukaszenki 100 tys. listów protestacyjnych, a stronę internetową www.amnesty.org.pl odwiedziło 300 tys. internautów, podczas gdy średnio organizacja notuje 40 tys. wejść dziennie. Informacje o kampanii ukazały się w głównych serwisach informacyjnych polskich stacji telewizyjnych, radiowych oraz portali internetowych. Została ona również zauważona na świecie; kampania była newsem dnia w kilkudziesięciu największych światowych serwisach informacyjnych, m.in. bbc.co.uk, USAToday.com, guardian.co.uk, washingtonpost.com, spiegel.de, boston.com, msnbc.msn.com.

Kampania -Wolność słowa na Bialorusi- otrzymała już w tym roku prestiżową nagrodę Grand Prix na konkursie Art Director’s Club of Europe. Jurorzy uznali ją za najlepszą kampanię w Europie w 2005 r. Została również nagrodzona Brązowym Lwem na festiwalu reklamowym w Cannes oraz zdobyła 3 nagrody na konkursie KTR (2 złote i jedną brązową). Ponadto akcja została uznana za najlepszą kampanię ubiegłego roku przez dziennikarzy akredytowanych przy KTR.

Autor: Paweł Usakowski, Saatchi & Saatchi Poland

Podoba Ci się to co robimy? Nasze działania są możliwe dzięki regularnym darowiznom od osób prywatnych. Włącz się! Możesz zmienić lub uratować ludzkie życie!
Pomagaj prowadzić działania edukacyjne
Pomagaj wpływać na zmianę prawa
Pomagaj wysyłać badaczy do stref kryzysu

Pomóż teraz!

Kwota może składać się jedynie z cyfr. Wartość musi być dodatnia
4049