Kampania "Wolność słowa na Białorusi"

-Wolność słowa na Białorusi- otrzymała kolejne nagrody – Grand Prix i Złote Effie 2006
Kampania -Wolność słowa na Białorusi-, przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland dla Stowarzyszenia Amnesty International w Polsce zdobyła wczoraj kolejne nagrody – Grand Prix i Złote Effie w kategorii non-profit w siódmej edycji konkursu na najefektywniejszą kampanię reklamową Effie 2006. Oba wyróżnienia dołaczą do imponującej listy nagród, jakie w tym roku zdobyła już kampania. Znajdują sie na niej m.in. Złoty Zegarek dla najlepszej kampanii z Festiwalu Reklamowego Golden Drum w Portorożu, Grand Prix w konkursie Art Director’s Club of Europe oraz Brązowy Lew na festiwalu reklamowym w Cannes. Kampania zdobyła również 3 nagrody na konkursie KTR (2 złote i jedną brązową) oraz została uznana za najlepszą kampanię ubiegłego roku przez dziennikarzy, akredytowanych przy KTR.

Amnesty International Polska serdecznie dziękuje agencji Saachi & Saachi Poland za owocną współpracę oraz gratuluje kolejnego wyróżnienia.
Kampania -Wolność słowa na Białorusi- Saatchi & Saatchi Poland i Amnesty International Polska zdobyła 4. nagrody na festiwalu Golden Drum

17/10/2006
Kampania -Wolność słowa na Białorusi- przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland i Amnesty International Polska zdobyła 4 prestiżowe nagrody na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu: Złoty Zegarek za najlepszą kampanię reklamową, Brązowy Bęben w kategorii Media Campaign, Złoty Bęben w kategorii Outdoor oraz Srebrny Bęben w kategorii reklamy prasowej.

Kreację do kampanii -Wolność słowa na Białorusi- stworzyli Ryszard Sroka, Art Director oraz Jakub Korolczuk, Copywriter. W tworzenie kampanii ze strony agencji zaangażowani byli również: Marek Żołędziowski, CEO agencji, Jacek Szulecki, Creative Director, Jolanta Mazurek, Account Supervisor oraz Paweł Usakowski, PR Manager agencji. Od strony Amnesty International w przygotowaniu kampanii uczestniczyli Mirella Panek, rzeczniczka prasowa organizacji oraz Jacek Białas, koordynator kampanii.

Celem akcji było uświadomienie Polakom skali problemu ograniczania wolności słowa na Białorusi i nakłonienie ich do podjęcia konkretnych działań, które mogłyby pomóc w przywróceniu wolności wypowiedzi. Akcja rozpoczęła się 23 listopada 2005 r. i włączyły się w nią: dzienniki Gazeta Wyborcza i Rzeczpospolita; radio RMF FM; portale internetowe Gazeta.pl i Onet.pl. Efekty akcji przeszły oczekiwania organizatorów; tylko w ciągu pierwszego dnia kampanii Polacy wysłali do Prezydenta Łukaszenki 100 tys. listów protestacyjnych, a stronę internetową www.amnesty.org.pl odwiedziło 300 tys. internautów, podczas gdy średnio organizacja notuje 40 tys. wejść dziennie. Informacje o kampanii ukazały się w głównych serwisach informacyjnych polskich stacji telewizyjnych, radiowych oraz portali internetowych. Została ona również zauważona na świecie; kampania była newsem dnia w kilkudziesięciu największych światowych serwisach informacyjnych, m.in. bbc.co.uk, USAToday.com, guardian.co.uk, washingtonpost.com, spiegel.de, boston.com, msnbc.msn.com.

Kampania -Wolność słowa na Bialorusi- otrzymała już w tym roku prestiżową nagrodę Grand Prix na konkursie Art Director’s Club of Europe. Jurorzy uznali ją za najlepszą kampanię w Europie w 2005 r. Została również nagrodzona Brązowym Lwem na festiwalu reklamowym w Cannes oraz zdobyła 3 nagrody na konkursie KTR (2 złote i jedną brązową). Ponadto akcja została uznana za najlepszą kampanię ubiegłego roku przez dziennikarzy akredytowanych przy KTR.

Autor: Paweł Usakowski, Saatchi & Saatchi Poland

Tematy