Konkurs PRaktykuj za granicą! – Amnesty International

Konkurs PRaktykuj za granicą!

Kogo zainteresuje PRaktykuj za granicą-


W konkursie mogą wziąć udział studenci kierunków związanych z PR i komunikacją społeczną. Ze względu na charakter nagrody, warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w konkursie jest płynna znajomość języka angielskiego.


 


Jak przebiega konkurs-


Konkurs składa się z trzech etapów:


– I etap – uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac – ok. 3 strony (do końca marca 2006),


– II etap – weźmie w nim udział 15 wybranych studentów, którzy przygotują pełne prace konkursowe – ok. 15 stron (do 30 kwietnia 2006),


– III etap – 6 wybranych osób stworzy prezentacje multimedialne i przedstawi je jurorom – każda w ciągu max. 15 minut (w maju 2006).


Rozstrzygnięcie „PRaktykuj za granicą” i wręczenie nagród nastąpi w czerwcu 2006 roku.


 


Co trzeba zrobić-


Pierwszym krokiem do wzięcia udziału w konkursie jest zarejestrowanie się na stronie internetowej „PRaktykuj za granicą”. Później należy przygotować 3 stronicowy projekt oryginalnej i możliwej do wykorzystania strategii komunikacyjnej na temat związany z działaniem Amnesty International. Prace należy przesyłać w wersji elektronicznej na adres praktykuj@instytut.com.pl.


 


Temat 1


Uczestnicy konkursu mają przygotować strategię komunikacyjną dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA – DZIAŁANIE (Rights-Education-Action Program). Działania mają być skierowane do grup docelowych projektu: nauczycieli, uczniów i dziennikarzy.


 


Temat 2


Zadaniem studentów będzie opracowanie strategii komunikacji dla polskiej sekcji Amnesty International. Ideą projektu jest zapewnienie realizacji celów AI, w tym zwiększenie rozpoznawalności AI, zwiększenie zainteresowania akcjami AI i utrwalenie wizerunku organizacji w dobranych przez uczestników konkursu grupach docelowych.


Kto ocenia projekty-


Prace zostaną ocenione według ustalonych kryteriów przez jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej; Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR; Mirella Panek, rzeczniczka Amnesty International; Anna Sanowska, Dyrektor Marketingu i PR IMM oraz dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego.


 


Jakie są nagrody-


Na twórców 3 najlepszych strategii komunikacyjnych dla projektów AI czekają miesięczne staże w europejskich biurach agencji PR Fleishman-Hillard – w Londynie, Dublinie i Brukseli. Centralwings ufundował przeloty do miejsc odbywania staży (dla laureatów 1. i 2. miejsca oraz opcja skorzystania z biletu lotniczego dla laureata 3. miejsca), a IMM – nagrody pieniężne. Staże są przewidziane na miesiące letnie (lipiec – wrzesień) 2006 roku.


 


Dlaczego warto wziąć udział w konkursie-


Beata Orpiszewska, zwyciężczyni ubiegłorocznej edycji konkursu, praktykowała w londyńskim biurze agencji Fleishman-Hillard. „Staż zagraniczny był dla mnie wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu mogłam się sprawdzić w całkiem nowej dziedzinie i zdobyć nowe umiejętności, nie mówiąc o tym, że był świetną zabawą” – podsumowała swój wyjazd Beata. „Życzę wszystkim podobnej możliwości sprawdzenia się w dziedzinie PR!”.


Hanna Waśko, laureatka I edycji konkursu powiedziała po zakończeniu stażu: „Ten konkurs pozwala sprawdzić się pod okiem najlepszych ekspertów. Ich uznanie mobilizuje i dodaje energii. Dla mnie było to dużym wyróżnieniem i początkiem ciekawej drogi zawodowej. Myślę, że z takich szans po prostu warto korzystać”.


 


Jak dotąd przebiegał PRaktykuj za granicą-


I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. Laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na praktyki do Berlina, Monachium, Mediolanu i Londynu.
Przedsięwzięcie Instytutu Monitorowania Mediów zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2004 roku. 100 dobrych przykładów”.


 


Gdzie można znaleźć więcej informacji o konkursie-


Wszelkie informacje związane z konkursem, w tym szczegółowy opis tematów i regulamin, znajdują się na stronach internetowych organizatora konkursu Instytutu Monitorowania Mediów www.instytut.com.pl/konkurs


Koordynatorem projektu jest Agata Szybieniecka (tel. 22 323 7310, 698 634 593, e-mail: a.szybieniecka@instytut.com.pl).

Podoba Ci się to co robimy? Nasze działania są możliwe dzięki regularnym darowiznom od osób prywatnych. Włącz się! Możesz zmienić lub uratować ludzkie życie!
Pomagaj prowadzić działania edukacyjne
Pomagaj wpływać na zmianę prawa
Pomagaj wysyłać badaczy do stref kryzysu

Pomóż teraz!

Kwota może składać się jedynie z cyfr. Wartość musi być dodatnia
4168