Celem kampanii -Pisz, dopóki nie uwolnisz wszystkich-, jest uświadomienie opinii publicznej, że problem więźniów sumienia, czyli osób więzionych z powodu swojej tożsamości lub przekonań, w dalszym ciągu występuje na dużą skalę na świecie.
–Poprzez tę kampanię chcemy uświadomić Polakom, że problem więźniów sumienia – mimo upływu 45 lat naszej walki o poprawę ich sytuacji – wciąż jest poważny – komentuje Kaja Kulesza, rzeczniczka prasowa Amnesty International – Chcieliśmy jednocześnie pokazać, że sytuacja więźniów sumienia nie jest bez wyjścia i każdy z nas, za pośrednictwem wysłanego listu, może pomóc osobie na drugim końcu świata. Mamy dowody, że taki gest przynosi konkretny efekt.–
Działania happeningowe wspiera kampania medialna, wykorzystująca plakaty w citylightach na terenie Warszawy i Krakowa (Pobierz: plakat1, plakat2, plakat3), a także banery internetowe, przekierowujące do strony AI www.emnesty.org.pl/pisz. Kolejnym etapem działań będą reklamy prasowe, odwołujące się do wizerunków przywódców państw, w których łamie się prawa człowieka (m.in. Roberta Mugabe i Kim Jong IIa), poparte intensywną komunikacją public relations.
Na specjalnej stronie www.amnesty.org.pl/pisz znajdują się opisy sylwetek 4 więźniów sumienia, o których uwolnienie aktualnie zabiega Amnesty. Można tam podpisać apel elektroniczny do władz danego kraju, domagający się ich uwolnienia a także pobrać treść listu do wysłania pocztą. Amnesty International zapewnia, że trafią do właściwych adresatów.
Bieżąca kampania jest przygotowaniem do grudniowego Międzynarodowego Maratonu Pisania Listów, który odbywa się corocznie w okolicach Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka (10 grudnia) Polega na pisaniu listów w obronie konkretnych osób, których prawa zostały złamane – ręcznie, przez 24 godziny bez przerwy. W ostatnim Maratonie, wzięło udział 40 krajów, łącznie napisano co najmniej 114 617 listów, z czego ponad 21,5 tysiąca w Polsce.
–Rozpoczynającą się 10 sierpnia kampanią chcemy przypomnieć polskiej opinii publicznej o więźniach sumienia. Mamy nadzieję, że uda nam się zainteresować Polaków ich losem na tyle, by przyszli pisać z nami listy także w trakcie Maratonu. One naprawdę działają. Dotychczas, spośród 12 osób, o które walczyliśmy w ubiegłorocznym Maratonie, nasze żądania zostały spełnione w stosunku do sześciu osób, a sytuacja kolejnej uległa poprawie.- – dodaje Kaja Kulesza, rzeczniczka prasowa Amnesty Interrnational
–Mamy nadzieję, ze dzięki tej kampanii – mówi mówi Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWA\Telescope – uda się zachęcić Polaków do regularnego pisania listów w obronie więźniów sumienia i przekonać ich, że warto, wraz z Amnesty, walczyć o nasze wspólne prawa – prawa człowieka.–
Kreację kampanii opracowała agencja TBWA\, partnerem jest Krajowe Centrum Kompetencji, a jej pomysłodawcą i realizatorem Amnesty Interrnational. Kampania potrwa do końca października 2007 r.
W dniu rozpoczęcia kampanii, o sytuacji osób represjonowanych w poszczególnych krajach i roli, jaką w poprawie ich sytuacji odgrywa zainteresowanie opinii publicznej będzie można porozmawiać z ekspertami:
– Robert Krzysztoń, koordynator Sekcji Dalekiego Wschodu Instytutu im. I.J. Paderewskiego, ekspert ds. Wietnamu; tel. 0 501 55 88 98
– Mirella Panek, była rzeczniczka AI, aktualnie Dyrektorka Forum Odpowiedzialnego Biznesu; w 2006 roku na Kubie jako trenerka i doradca współpracowała m.in. z rodzinami więźniów politycznych, przetrzymywanych przez reżim Fidela Castro; tel. 0 501 78 02 76
– Katarzyna Pszczoła, z ramienia Polskiej Akcji Humanitarnej pracowała w Afganistanie przez 14 miesięcy; tel. 0 698 34 57 45
Więcej informacji udzielają:
Kaja Kulesza, Rzecznik Prasowa Amnesty International, tel. 022 828 56 77, kom. 0 691 357 935, [email protected]
Anna Olkowicz, PR Manager TBWA\PR, tel. 022 457 06 91, kom. 0 692 197 061, [email protected]
Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWA\Telescope, tel. 022 457 05 00, kom. 0 501 099 606, [email protected]
Grupa produkcyjna kampanii: Malina Wieczorek (Non profit& art promotion Director TBWA\Telescope), Pawel Borowski (Creative Director\TBWA), Sunil Nair (Senior Art Director\TBWA), Małgorzata Koterba (Art Director\TBWA), Tomasz Gazda (Copywriter\TBWA), E-graphics, (internet, przygotowanie do druku), TBWA\PR, Szymon Świetochowski – zdjęcia\Photoby, Wlazły Studio (sprzęt, studio fotograficzne), Stars Impresariat Filmowy, Akkord (agencje modeli), Tomograf (postprodukcja), BRAND CONNECTION (media), FASTBRIDGE (media internetowe), AMS (citylighty).
TBWA\GROUP POLAND tworzą: TBWA\, TEQUILA\POLSKA, \DATA SOLUTIONS, \SALES LINK, E-GRAPHICS, TBWA\PR, INVERSE\, \CONNECT oraz TBWA\TELESCOPE.
TBWA\TELESCOPE jest strukturą nonprofitową, powołaną i działającą w ramach TBWA\GROUP POLAND. Jej zadaniem jest współpraca z fundacjami charytatywnymi, promocja sztuki i ciekawych inicjatyw społecznych. TBWA\TELESCOPE za swoją działalność społeczną została uhonorowana tytułem Dobroczyńca Roku 2004 przyznawanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce w kategorii -strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy-.
Więcej informacji o kampanii na stronie:
http://amnesty.org.pl/archiwum/aktualnosci-strona-artykulu/article/5853/63.html-cHash=1c80873ecf