Regulamin Konkursu:
I. CELE KONKURSU:
- Budowanie postaw szacunku i empatii dla ludzi zmuszonych opuścić swój dom w celu poszukiwania, nowego, bezpiecznego miejsca do życia;
- Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia;
- Kształtowanie wrażliwości plastycznej;
- Budowanie postaw odpowiedzialności za współczesny “obraz świata”.
II. POSTANOWIENIA ORGANIZACYJNE
- Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych i podstawowych (kl. IV-VI) z regionu (Chorzów, Świętochłowice, Katowice, Ruda Śląska, Bytom i Siemianowice Śląskie).
- Praca konkursowa polega na wykonaniu plakatu odnoszącego się do współczesnej sytuacji uchodźców w Europie lub promującego akcję Amnesty International “SOS Europo”
(Więcej o kampanii można znaleźć na stronie Amnesty International);
Dodatkowo nauczyciele mogą również skorzystać z konspektów lekcji dotyczących sytuacji uchodźców i migrantów zamieszczonych w podręczniku “Kompetencji międzykulturowych” proponowanym przez Amnesty International.
- Prace należy składać w sekretariacie szkoły
Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II
ul. Sportowa 4
41-506 Chorzów
osobiście lub za pośrednictwem poczty do 14 listopada.
- Posiedzenie komisji konkursowej odbędzie się 15 listopada, a jej decyzje są ostateczne i niepodważalne.
- Nazwiska laureatów zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.gimnazjum2.pl do 22 listopada oraz ich opiekunowie zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Uroczyste ogłoszenie wyników i rozdanie nagród odbędzie się 22 listopada o w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II, o godz. 13.00.
III. REGULAMIN
- Konkurs przeprowadzany jest jednoetapowo w dwóch kategoriach wiekowych:
SP kl. IV-VI oraz gimnazjum.
- Technika wykonania plakatu: dowolna.
- Format: A4 lub A3.
- Opis pracy powinien zawierać: nazwę szkoły wraz z danymi adresowymi, imię i nazwisko autora i opiekuna oraz numer kontaktowy opiekuna.
- Prace wykonane niezgodnie z tematem, niewymiarowe lub te, które wpłyną po terminie nie będą brane pod uwagę.
- O złożeniu pracy na konkurs decyduje data wpływu pracy nie stempla pocztowego.
IV. TERMINY
§ Zgłoszenie szkół do konkursu i złożenie prac konkursowych – do 14. 11. 2013 r.
§ Posiedzenie jury –15.11.2013 r.
§ Ogłoszenie wyników na stronie organizatora – do 22.11.2013 r.
§ Uroczyste wręczenie nagród – 22.11.2013 r. godz. 13.00
Ewentualne pytania prosimy kierować do koordynatora konkursu:
Zofia Cofałka
e-mail: [email protected],
501899270